• האם אתם מרגישים שהשגרה הגיעה מהר מדי בזוגיות שלכם?
• האם התכונות שמשכו אתכם זה לזו, הן אלו המטריפות את דעתכם היום?
• האם אתם נתונים במאבקי כוח בלתי פוסקים?
• האם ריחוק וניכור מאפיינים את הקשר?

            

            

• האם אתה עצוב או חסר מנוחה?
• האם איבדת עניין בפעילויות שבעבר הסבו לך הנאה?
• האם אתה חש עייפות או ירידה באנרגיה?
• האם אתה חש חסר תקווה או חסר אונים?

            

האם אתה מרגיש לא נוח או נמנע מ:
• להיות במרכז תשומת הלב
• להשתתף במבחן הבוחן את כישוריך או ידיעותיך
• לדבר עם בעל סמכות

            

• האם אתה חווה "התקפים" פתאומיים של פחד חזק או אי נוחות ?
• האם ה"התקפים" מלווים בסימפטומים כמו דפיקות לב, קוצר נשימה, ועוד?
• האם אתה נמנע ממצבים בהם עלול להופיע ההתקף ?
• האם אתה נמנע ממקומות שיהיה קשה להימלט מהם או לקבל עזרה ?

            

כבר שנים רבות האינטרנט הוא חלק מחיינו ובשנים האחרונות הולכות ומתפתחות דרכים שונות של טיפול נפשי באינטרנט. האפשרות שמדמה באופן הטוב ביותר את המפגש פנים מול פנים בקליניקה...

            

תגובת המוח אל הדימוי או הרעיון שעולה בדמיון זהה לתגובתו אל אותו הדבר במציאות. דמיון מודרך מנצל יכולת זו של מוחנו ומשתמש בדמיון ככלי טיפולי. לעבודה בדמיון כוח מרפא, הפורץ דרכים חסומות ומאפשר להביא אל המודעות תכנים נסתרים. הוא מסייע בהכרת הצרכים והרגשות, בשינוי התחושות, הרגשות וההתנהגויות, ובהטמעת החוויות והתובנות בטיפול. דמיון מודרך יעיל בטיפול בדיכאון, חרדה, מתח ולחץ, משברים, טראומות, תופעות פסיכוסומטיות והפגת כאב, מסייע בגיוס הכוחות וגילוי משאבים פנימיים, היחלצות ממצבי תקיעות ועוד.

            

זו גישה טיפולית אינטגרטיבית המבוססת על ממצאים מדעיים המראים כי רגשות הם משאב חיובי וחיוני בתפקוד האנושי. רגשות מפנים את הקשב שלנו לגירויים סביבתיים, אומרים לנו מה אנו צריכים, מה חשוב לנו כדי לשגשג ועוזרים לנו ליצור משמעות בחיים. הגישה מאופיינת בברית טיפולית בטוחה, מקבלת ומעריכה, בה המטפל מכוונן למצב הרגשי של המטופל. בטיפול ממוקד רגש המטרה היא ללמוד להשתמש ברגשות כבמצפן, מבלי להשתעבד להם. הגישה יעילה בטיפול במגוון רחב של בעיות.

            

הנחת היסוד של הגישות הפסיכו-דינאמיות היא שנפש האדם כוללת רבדים בלתי מודעים המשפיעים על התנהגותנו. בטיפול, באמצעות חשיפת תכנים אלו, מתאפשרת דרך התמודדות בריאה יותר עם תכנים נפשיים מכאיבים ושינוי או ויתור על ההגנות הלא מועילות במטרה לחיות חיים חופשיים, מלאים ומספקים יותר. הגישות הדינאמיות מתאימות לטיפול במגוון רחב של בעיות.

            

גישה קוגניטיבית-התנהגותית נותנת מענה לבעיות ספציפיות של המטופל בהווה, באמצעות מתן כלים מעשיים להתמודדות עם סימפטומים ודפוסי חשיבה לא מועילים, במטרה לשנות התנהגות לא רצויה. בגישה זו נדרש שיתוף פעולה הדוק של המטופל וביצוע מטלות בין הפגישות. לרוב הטיפול הוא אינטנסיבי, קצר מועד ומקנה למטופל כלים לפתרון עצמאי של בעיות דומות בעתיד. הגישה יעילה במיוחד בטיפול במצבי חרדה ופוביות ובעיות רבות נוספות.

            

זו גישה טיפולית אינטגרטיבית שמשלבת מספר גישות טיפוליות ומתאפיינת בתכונת השכל הישר של טיפול התנהגותי-קוגניטיבי לצד העומק של הגישות הפסיכו-דינאמיות. זוהי גישה חדשנית, ממוקדת ובעלת השפעה קלינית רבה. מגלה עמדה בעלת חמלה ואנושיות בלתי רגילים בכך שיותר מנרמלת מאשר תופסת כמחלה את ההפרעות הנפשיות השונות. הוכחה כיעילה במיוחד בטיפול בהפרעות האישיות השונות ובקשיים רגשיים תוך ובין-אישיים מתמשכים.

            

רובינו מתישהו במהלך החיים מוצאים את עצמינו במצוקה, תחושות חוסר סיפוק או התלבטות. פעמים רבות אנו מתמודדים עם הקשיים והמשברים בכוחות עצמינו ובעזרת הסביבה הקרובה, אך לעיתים יש צורך בעזרה מקצועית. לצערי עדיין קיימת סטיגמה סביב הטיפול הנפשי והיא מובנת כאשר בעיות פסיכולוגיות מוגדרות כ"הפרעות נפשיות". עם זאת, בעולם המערבי יותר ויותר אנשים תופסים את הטיפול הנפשי כתהליך נורמטיבי ובריא שמטרתו לסייע בהתמודדות עם הקשיים, בהגשמת השאיפות למימוש עצמי ושיפור איכות החיים.

            

זו שיטה פורצת דרך, ממוקדת וקצרת מועד לטיפול זוגי. השיטה מתווה דרך להבנת קשרי אהבה ומאפשרת לזהות את דפוסי הקשר הפוגעים שמביאים את בני הזוג לפנות לעזרה. באמצעות עבודה ממוקדת רגש מתאפשר לבני הזוג לחוות ולבטא את צרכי ההתקשרות הבסיסיים שלהם, וליצור דרכים חדשות להתקרב. ברגע שמושגת תקשורת בטוחה, מתרחבות ומתבססות יכולות ההתמודדות של בני הזוג בפתרון קונפליקטים. לאור כוחה של הגישה ליצור שינוי משמעותי ויציב, היא נחשבת לשיטה היעילה בטיפול זוגי ליצירת שינוי במערכות יחסים במצוקה.

            

רובנו בחיי היום יום מתארים תחושות זמניות של דכדוך, עצב או תסכול כדיכאון. תחושות אלו הן תגובות טבעיות לאירועים לא נעימים או קשים בחיים שחולפות עם הזמן. בשונה מכך, בדיכאון הקליני הסימפטומים נמשכים לפחות שבועיים וגורמים לפגיעה משמעותית ברמת התפקוד של האדם. דיכאון קליני מתאפיין בירידה ניכרת במצב-הרוח, אובדן העניין וההנאה, ירידה משמעותית באנרגיה ובפעילות, התעייפות מהירה.

            

רוב בני האדם חווים פחד מפעם לפעם. כשאדם חוצה כביש במעבר חצייה ורכב מגיח במהירות מעבר לפינה, כל גופו נדרך ולפני שהוא מספיק לחשוב, הוא מוצא את עצמו מזנק אחורנית. זאת תגובה אוטומטית שמטרתה לשמור עליו בחיים. פחד הוא אחד הרגשות הראשוניים והוא חיוני להישרדותנו. הוא מתריע על סכנה, גורם לעלייה של הורמוני החירום בדם והגוף מגיב באופן אוטומטי בפעולת מלחמה, בריחה או קיפאון (Fight, Flight, Freeze). סביר להניח שללא הפחד האנושות לא הייתה קיימת כי אבות אבותינו לא היו שורדים את סכנות החיים.

#getdocs#

 

 אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ לגבי בעיה ספציפית

 

שם
דוא''ל
טלפון

שאלה

   צור קשר
054-4727791 | julia.zamed@gmail.com
הטיפולים מתקיימים בקליניקות:
 תל-אביב - נמל ת"א, האנגר 8, "מרכז חיבורים"
 זכרון יעקב - המייסדים 62, "מרכז העוגן".
 חיפה - ליטאניס 4
 
כל הזכויות שמורות ליוליה זמד | דרך הטיפול
* התכנים באתר נועדו כדי לתת מידע כללי בלבד ולכן אינם מהווים תחליף לייעוץ או לפגישה עם גורם מוסמך

Tivonet